maandag 17 september 2012

Foodie New York: something sweet


Eten was welkom, maar iets zoets tussendoor ook wel. Enkele van mijn resterende favorietjes:

Swallow cafe (Bushwick)
Vlakbij onze verblijfplaats had je deze koffiebar, druk bezocht door arty locals met laptops, kunstwerken aan de muur, meubilair uit recuperatiemateriaal en antieke stoeltjes en – niet onbelangrijk aangezien het ontbijt in onze jeugdherberg maar ‘bwa’ was – croissants (!). Maar ook koffie (als niet zo koffieverslaafd vond ik vooral de mocha heerlijk), thee en bagels (eentje met cream cheese geprobeerd: was al zwaar genoeg als lunch). Zachte prijzen als je die vergelijkt met de Starbucksen waarin Manhattan verzwelgt.

Popbar (West Village)
Frisco’s! Het heerlijke aan New York is dat je het zo gek niet kan bedenken of er bestaat een eetzaak of winkel met alleen dat specifieke product. Bij Popbar zijn dat frisco’s, in vele kleurtjes en smaken. Voor als het warm is. Of voor als het regent en warm is, zoals in ons geval. De bloedsinaassobetfrisco heeft me in elk geval gesmaakt!

Molly’s cupcakes (West Village)
Cupcake bakery, nog zoiets dat je in New York wel vaak tegenkomt, maar wegens druk aan het rondhossen waren we nog geen enkele binnengeweest. Toen het einde van de reis naderde moest en zou ik er eentje binnengaan en het werd Molly’s Cupcakes. De schommels aan de toog hingen helaas vast (wat is nu het leuke aan schommels als ze vasthangen?), de muziek was vreselijk (tenzij je het wel hebt voor Amerikaanse popprinsesjes), de diensters gemaakt fifties uitgedost, maar njamnjamnjam, waren me dat de béste cupcakes die ik ooit gegeten heb! De peach cobbler en de lemon meringue: vijf sterren!

Geen opmerkingen: