vrijdag 14 oktober 2011

Jajajapan!

Als kleine uk ben ik opgegroeid met Japanse anime op Club Dorothée: Les Chevaliers du Zodiaque, Dragonball, ... ik kon er maar niet genoeg van krijgen! De (weliswaar Frans sprekende in mijn herinnering) figuurtjes maakten zo'n indruk op mij dat ik sindsdien een zwak voor Japan ben blijven meeslepen. Hoe kan ik nu niet smelten voor een land waar je zoveel kawaii (lees: schattige) ontwerpen vindt, om nog maar te zwijgen over de prachtige natuur? En 'Lost in Translation' her- en herbekijken is nog niet half zoveel fun als zelf eens naar Japan reizen. Voorlopig stel ik me nog tevreden met het volgen van blogs van creatievelingen die in Japan resideren, maar een reis naar het land van de rijzende zon blijft hoog op mijn to-do-lijst.

Sinds de aardbeving en de daarop volgende nucleaire ramp van vorig jaar is het aantal toeristen dat naar Japan afzakt dramatisch gedaald. Maar daar hebben ze in het land van de rijzende zon nu iets op bedacht. Het moet nog goedgekeurd worden door het parlement aldaar, maar als het er door komt zou de Japanse regering maar liefst 10.000 vliegtickets
heen en terug cadeau geven! Met als bedoeling dat de winnaars door lyrische verslagjes op facebook en blogs iedereen warm maken voor een reisje naar Japan. Dat klinkt als een mooie deal!

Bron: Weekend Knack

Geen opmerkingen: