vrijdag 6 mei 2011

Het leven na Project Runway

Mijn dagen als tv-junk liggen dan wel ver achter mij, de laatste weken moest menig kooksel (ja, als ik kook, is het lààt) of afspraakje eraan geloven omdat 'Project Runway' op de buis was. Oké, het is reality tv die zich wel erg durft vergrijpen aan drama met een grote D (aangewakkerd met een leger wuifhandjes), maar ik blijf toch telkens benieuwd naar wat die ontwerpers uit hun mouw kunnen schudden bij elke verse menselijk haast onmogelijke opdracht.

Voor seizoen 8 had ik van begin af aan al mijn eigen favoriet: Gretchen Jones. Haar creaties waren - vooral in het begin - stuks die je zò in je kast zag hangen, vaak dat tikkeltje bohémien en meisjesachtig, maar vooral extreem draagbaar. Om nog maar te zwijgen over haar eigen outfits, man, had dat maske stijl! Een jonge creatieve vrouw met een uitgesproken goede smaak die vollen bak voor haar droom gaat, je zou voor minder supporteren.

Ik ben eens gaan piepen naar wat ze nu zoal doet en haar collectie ziet er beeldig uit, nog steeds very Gretchen, maar vooral haar juwelencollectie springt in het oog. Die oorringen! Hebben!

http://gretchenjonesnyc.com

3 opmerkingen:

Wolf zei

En als ik nu zo'n kleedje voor de vriendin wil kopen, dat zal wel niet gaan zeker? (of extreem prijzig zijn)

Ellie zei

Ja, op haar site staan helaas geen prijzen noch verkooppunten. Heb even gegoogled voor je (en ook wel een beetje voor mezelf, want die oorringen wil ik echt wel), maar vind niks.

Dus het enige wat je kan doen is eens rechtstreeks bij de ontwerpster informeren, kan geen kwaad lijkt me :)

Op haar site vind je trouwens ook een blog, met ruimte voor vragen.

søt zei

Haar juwelen zijn idd fantastisch maar haar kledij is ook wel mooi geëvolueerd. Het heef net dat tikkeltje meer vind ik. She makes it work! :)