woensdag 4 augustus 2010

Quartier Bricolé: dag 1

Hèhè, vandaag mijn allereerste werkdag achter de rug sinds lange tijd. Ik heb héél lang werk moeten zoeken (aan iedereen die nu nog met dat probleem zit: don't give up! En toi toi toi!), maar nu heb ik wel iets gevonden dat me helemààl ligt: ik mag voortaan de Quartier Bricoléwinkel in Brugge uitbaten!

De wat? Quartier Bricolé is een winkeltje vol handgemaakte spulletjes van Vlaamse ontwerpers. Je vindt er vanalles: van tasjes tot kaartjes, van kledij tot juweeltjes, interieurobjecten, ... Stuk voor stuk unieke stukken en met veel liefde ambachtelijk gecreëerd. De winkel kadert in een groter project van vzw Tapis Plein rond actualisering van kunstambachten. Er zijn in de Langestraat (waar de winkel zich ook bevindt) vitrines ter beschikking van ontwerpers, je vindt er ook de studio en shop van de Brugse juwelenontwerpster Aline Vandeplas. Houd de agenda vrij voor een leuk zelfmaakmarktje genaamd Marché Bricolé, dat enkele keren per jaar vlakbij de winkel plaatsvindt. Workshops, schoolprojecten, ...

Oef, mijn hoofdje tolt nog wat van de overload aan informatie, maar ik kijk er ongelooflijk naar uit om alles te verwerken. Te beginnen bij de te trotseren toeristenmierenhoop die dagelijks Brugge overspoelt, ow dear.

Maar dus: kom gerust eens langs!

Quartier Bricolé
Langestraat 50
Brugge
woe - vrij: 13u-18u
za: 10u-18u

http://www.quartierbricole.be
Quartier Bricolé facebookpagina
http://www.tapisplein.be

2 opmerkingen:

Kenzy zei

passeren zal ik zeker eens doen! nogmaals dikke proficiat!

[Je m'appelle Sarah] zei

ik zie u zo al staan.. ook ik kom even jappie spelen!!! :)