maandag 22 maart 2010

stop-motion: het vervolg

Twee posts geleden had ik het over het stop-motion filmpje 'Lost Things' en ik maakte me net de bedenking dat stop-motion blijkbaar heel hot is in de reclamewereld.
Ik ben normaal totààl geen fan van reclame op tv, maar voor twee recente reclamespots blijf ik graag even van de afstandsbediening. De wollige spot van aardgas is ronduit a-dem-be-ne-mend mooi en het romantische Dreftspotje heeft stiekem ook mijn hart gestolen. En nee, ik krijg helaas geen procentje om dat hier te zeggen, tedju!
Op het net vond ik de making of van beide filmpjes (bij dat van aardgas was het van "aaaah, het gaat omgekeerd! Nu snap ik het!") en man man: r-e-s-p-e-c-t voor al het haak-, fotografeer- en verplaatswerk dat erin gestoken werd om zo'n prachtresultaat te bekomen.
Enjoy!



En het resultaat:

1 opmerking:

Ellie zei

Trouwens: als iemand mij pretty please kan zeggen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de video's waarmee ik jullie wil blij maken op normààl formaat op mijn blog kan krijgen, dan verdient die mijn eeuwigdurende dankbaarheid!